пʼятниця, 10 квітня 2020 р.

ДИСТАНЦІЙНИЙ ТИЖДЕНЬ 5-6


Займенник як частина мови. Відмінювання займенників.
Правопис займенників


1.                Перегляньте відеопояснення про визначення займенника:

2.                Опрацюйте теоретичний матеріал за підручником «Сучасна українська мова» С.О. Караман, О.В. Караман, М.Я. Плющ (http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/11333/1/%D0%A1%D0%A3%D0%9B%D0%9C_%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D0%BD.pdf) тема «Займенник» стор. 236-248 та зробіть презентацію.
Звертаю Вашу увагу! Презентація повинна бути зроблена саме за цим підручником! Якщо робота буде завантажена з Інтернету або написана за іншими джерелами, то така презентація оцінена не буде.

ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА:
Вправа 1.
Знайдіть у тексті займенники, визначте їх розряди і відмінкові форми; поясніть, які особливості відмінювання кожного із займенників. Виділіть окремо відносні займенники.
         Стоять вони вдвох коло отари: один той, що все життя пішки ходить по землі, другий, що півжиття проводить у небі, один з ґирлиґою, жезлом пастуха, що засвідчує приналежність до найдавнішого фаху людського, а другий – з емблемою у виді крил на кашкеті, хоча найпрудкіші крила вже не можуть зрівнятися з тими швидкостями, на яких він живе. Стоять, а біля них збилася жаркою купою отара, збилася густо, в щільник. Бруднувато-сірі, вже острижені мериноси надсадне дихають, ховають голови від спеки у власну тінь, а за ними степ і степ... Навіть того, чиє життя минає в небі, цей степ вражає своїм безмежжям, блиском, сліпучістю – сонце сліпуче тут світить, ніби ти опинився на якійсь уже іншій, ближчій до сонця планеті. І все тут пахне. І хоч пахне не стільки якимись там особливими пахощами степового різнотрав’я, бо траву тут майже геть стирловано, одначе син таки каже істинну правду, що ніщо йому не пахне, як цей степ...

Вправа 2.
Розподіліть слова на дві колонки, у першу запишіть займенники, у другу – інші частини мови. Розкрийте дужки, поясніть правопис поданих слів.                                                   
І. (Що)небудь, (коли)небудь, (ні)(до) чого, (ні)коли, (де)хто, (де)коли, (аби)як, (аби)хто, який(сь), (ні)який, (ні)де, (ні)хто, (ні)(за)що, (ні)звідки, (ні)як, казна(де), (казна)хто, (хтозна)коли, (хтозна)скільки, (ні)(від)кого, де(небудь), який(небудь), (будь)де, будь(що).               ІІ. Де(в)чому, де(з) ким, до(де)кого, від(аби)кого, аби(до)кого, аби(з) ким, хтозна (з) ким, з (казна)ким, від(аби)якого, ні(до) чийого, ні(з)яким, ні(в)чому, ні(до) чого, ні (на)якій, ні(в) чиїй, на(хтозна)що, на(що) небудь, хтозна(в)який, на(який)небудь.

Вправа 3.
Напишіть правильно займенники. Поясніть їх правопис.             Будь...що, чим...небудь, де...від...чого, будь...у...кого, де...чого, на...чому...будь, де...яких, казна...котрий, де...з...ким, ні...якого, ані...хто, аби...для...чого, ні...чий, де...хто, що...будь, ні...на...якому, ні...для...кого, хтозна...чого, ні...на...кому, аби...чий, котрого...сь, котрий...то, ані...від...кого, кому...то, ні...чого, будь...що, аби...чого, ні...за...якого,  аби...з...чого, хтозна...з...чого, чия...сь, чого...ж...то, який...сь, хто...ж...то, будь...що...будь.

Вправа 4.
Провідміняйте подані займенники. Вкажіть їх розряди, особливості відмінювання.
Себе, абихто, я, чий-небудь, він, чийсь, що.




Немає коментарів:

Дописати коментар

Дистанційні тижні 7-9

ДИСТАНЦ І ЙН І ТИЖН І 7-9 "ДІЄСЛОВО"